Blog, blogger dan kenapa kena terus blogging?

11.10.2015 ni dah setahun saya menulis di sini.

Hari ni saya terjumpa artikel anniversary blog I Heart Organising ni, dah 3 kali saya baca.

Jika anda seorang blogger tegar, anda patut baca.

Saya blogging dari 2010, on off. Pernah decide untuk berhenti blogging terus, tapi rupanya saya diaturkan ada Dalinali.com.

Bukan mudah blogging ni, kita bersengkang-mata menulis, macam saya sendiri tak tahu kenapa.

Blog ini lebih kepada latihan saya menulis, tanpa niche pun.

Kadang-kadang saya teringatkan seseorang, jadi saya tulis. Saya selalu percaya menulis boleh melepaskan bebanan di hati seseorang untuk dibawa pergi oleh angin lalu. Wah terus nak puitis hehe.

Macam blog I Heart Organising tu, saya boleh rasa bebanan dia untuk menghasilkan content yang baik, berperang dengan segala keperluan hidup lain yang memanggil-manggil. Dia sangat suka berbelog, cuma dia terpaksa memilih untuk blogging untuk suka-suka, atau hasilkan content yang disukai ramai. Dan blog dia memang disukai ramai.

Blog Dalinali.com ini menggambarkan serba-sedikit diri saya. Ia ada tulisan yang besar dan jelas (mungkin saya seorang yang ringkas dan berterus-terang). Warnanya suram sebab saya memang tidak suka menonjolkan diri. Tetapi saya suka dihargai dengan kerja-kerja yang saya buat. Kalau ada orang baca blog ini, dan datang kembali, saya SANGAT HARGAINYA.

Menulis blog ini seperti membaca pesanan-pesanan kepada diri saya. Kadang-kadang teringatkan orang yang telah pergi, kenapa saya menulis, kenangan-kenangan manis dalam hidup saya. Kadang-kadang ketawa, kadang-kadang menangis juga.

Ada sesetengah blog kadang-kadang kita teringat apa agaknya dia ni tulis dekat blog dia sekarang ni. Itu mungkin tandanya dia menulis dari hati.

Jadi blogger, kalau ada masa, baca ucapan Happy Blogiversary ini. Ia panjang sedikit, tapi ditulis dari hati.

KLIK SINI.

Orang kata once a blogger, always a blogger kan!

😉 Bye!

p/s: Nak mengadap Trello jap —> hantu Trello hehe.

3 thoughts on “Blog, blogger dan kenapa kena terus blogging?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge